El
passat 24 d'abril els alumnes de 1r del Cicle formatiu de grau mitjà de Jardineria i
Floristeria varen dur a terme una activitat en motiu de la celebració
de la diada de Sant Jordi.
Explicam aquí com va anar la preparació i l'esdeveniment.
Un dels objectius principals fou oferir una experiència on els alumnes del centre poguessin conèixer les propietats relaxants de quatre plantes aromàtiques. En aquest cas concret es tractà de Chamaemelum nobile, Mentha pulegium, Melisa officinalis i Lippia triphylla (Imatge 1).
Explicam aquí com va anar la preparació i l'esdeveniment.
Un dels objectius principals fou oferir una experiència on els alumnes del centre poguessin conèixer les propietats relaxants de quatre plantes aromàtiques. En aquest cas concret es tractà de Chamaemelum nobile, Mentha pulegium, Melisa officinalis i Lippia triphylla (Imatge 1).
Imatge 1: Espècies aromàtiques amb les que s'ha experimentat A: Chamaemelum nobile, B: Mentha pulegium, C: Melisa officinali, D: Lippia triphylla |
L'esdeveniment tengué
lloc de les 11:00h fins passades la 13:00h, però els alumnes havien treballat en aquest projecte al llarg de tota la setmana.
En primer lloc es treballà en l'adequació d'una zona verda on es va
condicionar i adequar l'espai tal com estava indicat en el projecte de disseny corresponent. En ell es dugueren tasques
com el cobriment de les finestres, delimitació de l'espai amb malla,
col·locació de mobiliari... (Imatge 2) tot per crear un espai tranquil i
relaxant (Imatge 3).
Posteriorment els alumnes estudiaren el concepte de principi actiu i els mètodes per a la seva extracció, tot fent un repàs de com es prepara una infusió i establint el protocol que es duria a la pràctica el dia de l'esdeveniment.
A més, elaboraren una infografia informativa de cada una de les espècies vegetals (Chamaemelum nobile, Mentha pulegium, Melisa officinalis, Lippia triphylla) per donar als alumnes usuaris de l'experiència i finalment, els alumnes redactaren una enquesta per conèixer la opinió vers aquesta activitat dels alumnes participants.
Posteriorment els alumnes estudiaren el concepte de principi actiu i els mètodes per a la seva extracció, tot fent un repàs de com es prepara una infusió i establint el protocol que es duria a la pràctica el dia de l'esdeveniment.
A més, elaboraren una infografia informativa de cada una de les espècies vegetals (Chamaemelum nobile, Mentha pulegium, Melisa officinalis, Lippia triphylla) per donar als alumnes usuaris de l'experiència i finalment, els alumnes redactaren una enquesta per conèixer la opinió vers aquesta activitat dels alumnes participants.
En
l'esdeveniment es diferenciaren una fase informativa, una fase
sensorial i una d'avaluació. La fase informativa
consistí en informar a l'usuari participant sobre les
característiques de cada una de les espècies vegetals.
Posteriorment, es seleccionava una espècie i a la fase sensorial per l'usuari prenia la seva infusió i consultava llibres en l'espai chill out. Finalment, la
fase d'avaluació demanava respondre aquesta enquesta d'hàbits saludables i
de satisfacció de l'experiència rebuda.
Imatge 2: Transport de mobiliari per a condicionar l'espai. |
Imatge 3: adequació de l'espai per a dur a terme l'esdeveniment |
Imatge 4: alumnes participants duent a terme la fase relaxant.
I tú, que n'opines de la nostra proposta
Keep calm, drink & relax? |
No hay comentarios:
Publicar un comentario