lunes, 27 de enero de 2020

Anatomia d’una floristeria: Visita tècnica a la floristeria de Petra


Anatomia d’una floristeria: Visita tècnica a la floristeria de Petra

Els alumnes del CFGM en Jardineria i Floristeria vam visitar la Floristeria de Petra. El primer que vàrem fer va ser una inspecció ocular per la tenda i les seves diferents dependències. Ens crida l’atenció la finestra que connecta el taller amb la zona de vendes per no perdre calada de si un client entra a la tenda mentre s’està treballant a darrera. També tenen un magatzem per guardar-hi material i documents i unan cambra refrigeradora per a conservar el material vegetal. Tota la resta de la floristeria es pot considerar una zona de vendes, amb expositors i una barra per a despatxar i cobrar.

Els clients més freqüents del establiment son veïns del mateix poble però també dels pobles voltants i residents estrangers que passen tot l’any o temporades llargues al Pla de Mallorca.

La matèria primera és lliurada pels proveïdors majoristes cada vegada que es sol·licita segons les necessitats de cada setmana. Les espècies més sol·licitades son les plantes de flor de temporada, les plantes d´interior, orquídies, lliris, gerberes, estrelítzies, roses, clavells i margalides.

A la tenda sempre s’hi poden trobar productes acabats i enllestits per endur-se’n: arranjaments florals de tot tipus, plantes d'interior, plantes de temporada, planter hortícola, complements decoratius no vegetals, flor tallada, adobs i fitosanitaris.

Una altra font molt important d'ingressos per a la floristeria son els esdeveniments i els grans espais, com poden ser les noces, els batejos, les comunions, els enterraments i les festes.

Pel que fa a la seguretat observem que disposen de tres extintors repartits per l'establiment i una alarma (ens han dit que ha estat útil en casos d’intents de robatori). Apart d’això hem d’esmentar que es regeixen per el sistema de recollida selectiva establerta per l’Ajuntament i que separen els residus de forma habitual.

Na Marga, la propietària de l’establiment ens explica que les campanyes de venda més productives solen ser les de Tots Sants, la del dia dels enamorats i la del dia de la mare.

Després d´aquesta breu però genial visita, podem dir que sabem un poc més del funcionament de les floristeries i que estem un poc més preparats per a començar les nostres pràctiques en un establiment de floristeria.

Moltes gràcies Marga i fins la propera visita!

Article redactat per l’alumne Antoni Marimón.

















No hay comentarios:

Publicar un comentario